Startuoliai, dirbantys prie taksi-autopiloto

Su šventėm visus! Čia ir vėl aš Tadas, šįkart papasakosiu apie inovacijas, kurias į rinką žada pristatyti visiems žinomi Ford Motors.

Pasak, Ford Motors atstovų, kompanija nusprendė nedirbti prie pusiau autopilotu vairuojančių mašinų ir sutelkti visą dėmesį į visiškai save valdančius automobilius, kurie neturės nei pedalų, nei vairo. Kompanija pritaria Google, kuri teigia, kad avariniu atveju pusiau save valdančios mašinos nebegali saugiau perleisti valdymo vairuotojui. Dėl šios priežasties, visas savo kortas Ford meta į kitą alternatyvą, o ją pristatyti mums planuoja jau 2021-aisiais.

Kad greičiau pasiektų savo tikslą, kompanija pradėjo bendradarbiauti keliais startuoliais, kurie pademonstravo savo išmonę šioje srityje. Dirbtinio intelekto kūrimas yra be galo konkurencinga sritis su daug naujų kylančių vardų, tad štai šiek tiek informacijos apie juos.

Iš visų savo partnerių, ilgiausiai Ford bendradarbiauja su Velodyne. Ji lyderiauja šviesos aptikimo bei LiDAR (kuriuos testuoja Google, Ford ir kiti) sensorių srityse. LiDAR siunčia šviesos impulsus 360 laipsnių apink mašiną, taip rinkdami informaciją, kurie padeda susukurti aukštos kokybės 3D žemėlapius, taip būtinus save valdančioms mašinoms.

O čia video apie tai, kaip veikia LiDAR lazerių sistema.

Velodyne buvo įkurta 1983-aisiais kaip visiškai kitokio pobūdžio verslas. Jos įkurėjas David Hall, sukūrė prabangų, nuo trikdžių apsaugotą sub’ą, kuris vėliau tapo kokybės ženklu. Kolonėlės buvo tokios populiarios, kad Velodyne įmonė galėjo save finansuoti jau nuo pat įkūrimo pradžios, ir netgi leido pradėti dirbti prie LiDAR dar 2007 aisiais.

Skaityti daugiau: Programėlių kūrėjai mobiliems įrenginiams

  • SAIPSFord_Fusion_AV_02_HR

Ford atrado SAIPS kuomet ieškojo technologijos 2013 m. Izraelyje, o startuolį įsigyjo palyginus neseniai tam,  kad paspartintų savo dirbtinio intelekto tyrimus. SAIPS įkūrėjas, Udy Danino, dirbo Applied Materials prieš pradėdamas savo darbą SAIPS 2012-aisiais. Jo kompanija specializuojasi kompiuterių regėjime bei „deep learning“ t.y. kuria algoritmus kurie gali apdoroti nuotraukas, vaizdo įrašus bei kitokio pobūdžio signalus. Jo programa leis Ford mašinoms mokytis ir prisitaikyti prie aplinkos kelionės metu. Ford neatskleidė už kokią kainą nusipirko SAIPS. 

Tiek šiam kartui. Tikiuosi sužinojote kažko naujo. Jeigu jums patiko ši tema, pasidalinkite šiuo straipsniu ir pamėkite mus Feisbuke.

 

Paskelbė

Tadas

Tadas Šarkauskas, jaunas vyrukas iš LIetuvos, besidomintis verslo, technologijų naujienomis.